To były intensywne miesiące – MVGM podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce

To były intensywne miesiące – MVGM podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce
Możliwość komentowania To były intensywne miesiące – MVGM podsumowuje pierwszy rok działalności w Polsce została wyłączona, 12/01/2021, przez␣, w␣Headline, Uncategorized

Zmiany na stanowisku dyrektora zarządzającego, wdrożenie regulacji i strategii związanych z COVID-19 w kilkudziesięciu budynkach biurowych, handlowych i magazynowych, nowe mandaty zarządcze, rozwój portfolio usług i przygotowanie do debiutu na instytucjonalnym rynku mieszkań na wynajem – tak w dużym skrócie wyglądał pierwszy rok MVGM w sektorze nieruchomości w Polsce.MVGM jest jednym z największych graczy specjalizujących się w zarządzaniu nieruchomościami w Europie. Firma działa aktualnie w 10 krajach, gdzie zatrudnia ponad 1600 osób odpowiadających za portfolio liczące 18,5 mln mkw. W Polsce MVGM zadebiutowało w grudniu 2019 r.

Aktualnie nasz zespół zarządza portfelem o powierzchni ponad 1,3 mln mkw. w ramach obiektów biurowych, handlowych i magazynowych, należących do 25 klientów, między innymi IMMOFINANZ, PKO TFI, AEW, INVEL, DEKA Immobilien, Savills Investment Management, Sharow Capital, Hansainvest czy WP Carey. Ponadto, wspólnie z z Łukaszem Mazurczakiem, blisko współpracujemy z zarządem firmy w Europie oraz lokalnymi dyrektorami, co wzmacnia wymianę wiedzy i najlepszych praktyk z europejskiego rynku property management. Tak bliska współpraca to podstawa sukcesu MVGM na europejskich rynkach, zwłaszcza w tak trudnym momencie, kiedy cała branża nieruchomości zmaga się ze skutkami pandemii,

wyjaśnia Agnieszka Nowak, Dyrektor Zarządzająca, MVGM

Zmiany na szczycie MVGM i przygotowanie do debiutu

W połowie września stanowiska Dyrektorów Zarządzających objęli Agnieszka Nowak i Łukasz Mazurczak, po tym jak Virginie de Baere wróciła do rodzinnej Belgii, gdzie została mianowana Dyrektorem Zarządzającym lokalnego oddziału MVGM.

Decyzja, aby zespół zarządczy tworzyły osoby z wewnątrz firmy, pomogła w utrzymaniu ciągłości biznesowej i kontynuowaniu realizacji naszej strategii bez żadnych zakłóceń. Jeden z głównych celów, który przed nami stoi to, obok rozwoju biznesu i relacji z polskimi klientami, przygotowanie firmy do ekspansji i rozwoju w segmencie mieszkań na wynajem. W związku z tym koncentrujemy się również na rozbudowie naszego polskiego zespołu oraz pracujemy nad stworzeniem platformy online dedykowanej zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi. Nasza decyzja o tym, aby wejść na rynek PRS, to odpowiedź na dywersyfikację sektora nieruchomości w Polsce,

dodaje Łukasz Mazurczak, Dyrektor Zarządzający, MVGMMVGM swoją specjalizację w segmencie instytucjonalnego wynajmu mieszkań buduje już od przeszło 20 lat. W Polsce ta część rynku nieruchomości dopiero raczkuje, jednak rosnący popyt na usługi funduszy aktywnych na rynku PRS w naturalny sposób buduje zapotrzebowanie na współpracę z firmami specjalizującymi się w zarządzaniu nieruchomościami.

Portfolio usług coraz bogatsze

W ostatnich miesiącach skupialiśmy się również na rozszerzaniu wachlarza usług skierowanych do naszych klientów. Nasze portfolio zostało uzupełnione między innymi o usługi w zakresie project management czy audyty techniczne. Ponadto, od jakiegoś czasu przeprowadzamy ekspertyzy w zakresie poprawności rozliczeń opłat serwisowych w niezarządzanych przez nas budynkach,

tłumaczy Agnieszka NowakTym, z czym z pewnością MVGM wiąże plany rozwoju działalności w Polsce jest zawansowane raportowanie, w szczególności portfelowe i księgowość spółek nieruchomościowych. Firma ma odpowiednie narzędzia i interfejsy użytkownika przedstawiające zagregowane dane na bieżąco. Ponadto, w celu optymalizowania wydatków, eksperci MVGM zdecydowali się na stworzenie platformy zakupowej Optimus Buy, która pozwala na generowanie efektu skali, co przekłada się na oszczędności w porfelach klientów firmy.

Nowi klienci i renegocjacje

Pomimo trwającej pandemii MVGM znacząco poszerzyło swój portfel zarządczy. Nowe mandaty, wśród których znajduje się portfolio dziewięciu biurowców należących do PATRIZIA, Prosta Tower, Forum 76 Business Park, City One i Metropoint, obejmują ponad 110 000 mkw. powierzchni.

MVGM z jednej strony pozyskuje nowych klientów, a z drugiej – wspiera tych obecnych w renegocjacjach umów najmu ze względu na COVID-19. W ostatnich miesiącach podpisaliśmy ponad 200 aneksów z najemcami zarządzanych przez nas centrów handlowych, co miało na celu między innymi wsparcie najemców, a przede wszystkim zabezpieczenie przychodów właścicieli tych obiektów w przyszłości. Pamiętajmy bowiem, że nie zostali oni objęci tarczą antykryzysową, a podobnie jak większość przedsiębiorców aktywnych na polskim rynku mocno odczuwają negatywne skutki pandemii,

dodaje Agnieszka NowakOprócz tego zespół firmy był odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie regulacji antycovidowych w 47 biurowcach i 36 obiektach handlowych. Konieczna była w nich, między innymi zmiana organizacji serwisów budynkowych i dostosowanie wydajności oraz harmonogramu pracy systemów do mniejszej liczby gości tych obiektów. W efekcie udało się uzyskać oszczędności w ramach budżetów OPEX na poziomie ok. 15-25%.

W każdym z tych przypadków opieraliśmy się efektach naszej współpracy z oddziałami MVGM w Niemczech, Holandii, czy Hiszpanii. Nasza paneuropejska współpraca obejmująca dziesięć europejskich rynków nieruchomości pozwala lepiej reagować na tak nieprzewidziane sytuacje jak COVID-19. Na bieżąco dyskutujemy o tym, jakie działania przynoszą pożądane skutki, co warto wdrożyć i jakie nowe rozwiązania rozważyć,

tłumaczy Łukasz Mazurczak

Gotowi na 2021

Dyrektorzy Zarządzający MVGM nie mają wątpliwości, że po bardzo intensywnym 2020 roku, szereg wyzywań, z którymi mierzy się teraz biznes nieruchomościowy, będzie miało swoją kontynuację w 2021.  

To dodatkowo motywuje nas do pogłębiania naszej specjalizacji w ramach zarządzania projektami, audytów technicznych czy obsługi procesów finansowych, ponieważ te działania przekładają się na realną optymalizację wydatków naszych klientów. Zatem oprócz wspomnianego wcześniej debiutu w segmencie PRS, czy dalszego rozwoju portfela zarządzanych budynków, zamierzamy mocno koncentrować się na usprawnianiu świadczonych już usług. To pomogło nam zbudować zaufanie klientów w tak bezprecedensowym czasie dla całego sektora, jakim jest pandemia koronawirusa,

podsumowuje Łukasz Mazurczak

Omnie Magdalena Więch

Avatar