Rynek apartamentów, czyli ile apartamentu w apartamencie…

Rynek apartamentów, czyli ile apartamentu w apartamencie…
Możliwość komentowania Rynek apartamentów, czyli ile apartamentu w apartamencie… została wyłączona, 22/07/2012, przez␣, w␣apartamenty, Białystok, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, miasta, nieruchomości, Olsztyn, Poznań, Sopot, Szczecin, Toruń, Tychy, Warszawa, Wrocław
Apartament

Apartament

Analizując rynek mieszkań luksusowych, nie sposób nie zadać sobie pytania: Jakie cechy musi posiadać lokal, aby zasługiwał na miano apartamentu? Pojęcie „apartament” w ostatnich latach uległo znacznej dewaluacji na skutek jego nadużywania przez wielu sprzedających lokale mieszkalne. Zarówno deweloperzy, jak i osoby prywatne opisując oferowane nieruchomości, często za wszelką cenę chcą ulokować je w tym segmencie, mimo iż nie posiadają one cech prawdziwego apartamentu. W wyniku takich zabiegów językowych, przyzwyczailiśmy się, że apartamentami nazywane są już mieszkania czterdziesto-, czy nawet trzydziestometrowe.

Nie zapominajmy jednak, że pojęcie apartament odnosi się do mieszkania luksusowego, którego standard gwarantuje mieszkańcom wygodę, komfort, ale również poczucie prestiżu. Lokal zwany apartamentem powinien charakteryzować się odpowiednim rozkładem, którego uzyskanie na czterdziestu, czy nawet sześćdziesięciu metrach kwadratowych powierzchni nie jest możliwe. Przyjmuje się, że dolną granicą, od której możemy mówić o apartamencie jest powierzchnia 100 m kw. Z kolei wysokość takiego lokalu nie powinna być mniejsza niż 2,9-3 metry.

Oczywiście, o przynależności lokalu do segmentu apartamentów nie decydują wyłącznie jego wymiary geometryczne. Ważny jest wysoki standard wykończenia samego mieszkania, ale i całego budynku, a w szczególności rodzaj i jakość użytych materiałów budowlanych. Ponadto komfort użytkowania apartamentu powinny zapewnić odpowiednie instalacje i urządzenia znajdujące się w obiekcie, m.in. klimatyzacja, winda oraz garaż podziemny. Budynki apartamentowe powinny charakteryzować się również ograniczoną dostępnością dla osób postronnych, którą zagwarantuje ochrona wyposażona w monitoring wizyjny oraz recepcja w holu budynku.

Ostatnią, ale nie najmniej ważną cechą apartamentu jest to, co przede wszystkim decyduje o jego wyjątkowości, czyli lokalizacja. Najbardziej luksusowe apartamenty znajdują się w lokalizacjach unikalnych, gwarantujących poczucie nobilitacji i prestiżu właścicielom tego typu nieruchomości. Lokalizacje, które najczęściej wybierają przyszli mieszkańcy apartamentów to zabytkowe centra dużych miast oraz ich prestiżowe dzielnice. Dużą popularnością cieszą się również luksusowe lokale w modnych kurortach turystycznych, nabywane najczęściej w celach inwestycyjnych.

Czynnikiem, który przesądza o rozwoju rynku apartamentów, jest liczba osób o ponadprzeciętnych dochodach oraz ich skłonność do nabywania dóbr luksusowych, do których zaliczamy m.in. apartamenty. Wraz z rozwojem polskiej gospodarki i zbliżaniem się poziomu życia do średniej europejskiej wzrasta w polskim społeczeństwie liczba osób zamożnych. Tendencję tą dostrzegli w ostatnich latach deweloperzy, którzy wyraźnie zwiększyli udział apartamentów w portfolio swoich inwestycji. Fakt, że Polska jest jednym z europejskich liderów, jeśli chodzi o przyrost ludzi najbogatszych, stanowi bardzo dobry prognostyk dla rynku nieruchomości z najwyższej półki oraz daje nadzieję, że polski rynek luksusowych apartamentów ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju.

 

 

Tagi:␣
front

Omnie Andrzej Jakliński

Avatar
Dyrektor ds. rozwoju sieci i marketingu Od 20 lat związany ze sprzedażą usług i pracą z ludźmi. Podczas swojej pracy zawodowej przeszedł wszystkie szczeble kariery od sprzedawcy do managera. W przeszłości związany z takimi firmami jak Mix Electronics, ING Usługi Finansowe, TU Warta S.A. W PÓŁNOC Nieruchomości do jego obowiązków należy zarządzanie działem rozwoju sieci i marketingu, administracja i rozwój sieci franczyzowej, promocja i reprezentacja marki. Buduje sieć biur nieruchomości w oparciu o partnerskie relacje i wysokie standardy działania. Zawodowo specjalizuje się w negocjacjach handlowych oraz zarządzaniu zespołami sprzedażowymi. Jako kierunek rozwoju branży nieruchomości wskazuje na konsolidacje rynku. Prywatnie jest wielkim entuzjastą nowych technologii i praktycznych ich zastosowań. Wolny czas spędza z rodziną i uprawiając gry zespołowe.