Niemiecka sieć moteli One wchodzi do Polski
Choć najwięksi entuzjaści wieścili najazd światowych sieci hotelowych na EURO 2012, boomu nie było, bo nikomu nie opłacało się budowanie hotelu na dwutygodniową imprezę. Jednak inwestorzy z branży zaczęli się przekonywać do polskiego rynku, widząc niskie nasycenie hotelami — zwłaszcza sieciowymi.
Według Horwath HTL, od 2007 r., kiedy przyznano Polsce organizację piłkarskich mistrzostw, do 2012 r., kiedy się one odbyły, liczba hoteli w Polsce wzrosła z niecałych 1,4 tys. do prawie 2 tys. Polską zainteresowali się zagraniczni operatorzy hotelowi (jak Best Western) czy też inwestorzy (jak Wenaasgruppen, który kupił hotel Jan III Sobieski w Warszawie). Zainteresowanie rynkiem nie gaśnie. Wejście do Polski zapowiada między innymi niemiecka sieć Motel One.
— Nasz pierwszy hotel powstanie w Warszawie, przy ul. Tamka. Kolejny będzie Kraków — ze względu na potencjał. Chcielibyśmy też wejść do miast regionalnych, jak Poznań, Wrocław czy Gdańsk, ale to pieśń przyszłości — mówi Christian Lainer, dyrektor rozwoju Motel One na Europę Środkową. Polska to element strategii szybkiego rozwoju, jaką ma Motel One.
Źródło: