Majówka minęła… Hotelarzu, zainwestuj w pakiety

Majówka minęła… Hotelarzu, zainwestuj w pakiety

Jedno jest pewne – tak udanego weekendu majowego – dawno nie było. Osiem dni słonecznej pogody, wyjazdy setek tysięcy Polaków, krótko i długoterminowe rezerwacje ustalane kilka miesięcy wczesnej – to już za nami. Opustoszałe pokoje, mnóstwo sprzątania i przyjmowanie ostatnich rezerwacji na sezon letni oto najważniejsze zadania na najbliższy okres. Spokojny dla branży hotelarskiej czas między majówką a rozpoczęciem wakacji można także wykorzystać na przygotowanie nowych ofert, scenariuszy letnich atrakcji czy pakietów, które skłonią do większej aktywności i wzmożonego zainteresowania obiektem hotelarskim.

Jak przygotować hotelowy pakiet – oto jest pytanie

Samo słowo pakiet kojarzy się z kilkoma połączonymi usługami, oferowanymi w atrakcyjnej, zachęcającej i konkurencyjnej cenie. Tak też jest w przypadku pakietów hotelowych. Pakiet to nic innego jak atrakcyjna forma zachęcenia gości do odwiedzenia hotelu i skorzystania z jego pełnej oferty. T również poprawa i umocnienie wizerunku danego obiektu oraz siła perswazji, która potęguje moment podjęcia decyzji i wyboru miejsca. Pakiet romantyczny, weekend dla dwojga, świąteczne promocje, majówka – to tylko nieliczne z wielu pomysłów, jakie hotelarze przygotowują dla potencjalnych gości obiektu. W wielu hotelach i pensjonatach pakiety są dostępne w ofercie przez cały rok i jak mogłoby się wydawać, wcale nie trzeba mieć salonu SPA czy sali gier w obiekcie, by móc w atrakcyjny i przystępny sposób prezentować ofertę pakietową.

-Wystarczy połączyć promocyjną cenę noclegu, np. w czasie weekendu, dołączyć do tego śniadanie i można promować taką usługę np. na uczelniach wyższych, gdzie studencie uczą się zaocznie i szukają noclegów po okazyjnej cenie. Ważne, aby pokoje nie stały puste – mówi Joanna Babiś, Manager ds. Marketingu i PR NetFactory. Tworząc ofertę pakietową, chce się zaproponować gościom coś wyjątkowego i dopasowanego do jego potrzeb lub przyciągnąć nową grupę potencjalnych klientów, gotowych do skorzystania z atrakcyjnego pakietu w obiekcie – dodaje.

Najważniejszą zaletą tworzenia pakietu jest to, że wszystkie elementy oferty mają atrakcyjniejszą cenę niż katalogowa na poszczególne usługi. To złota zasada, którą kierują się hotele podczas konstruowania pakietów, a często goście otrzymują od hotelu dodatkowe bonusy, np. w postaci butelki wina, możliwości korzystania z sali gier, basenu czy jacuzzi.

– Pakiety mogą być urozmaicone: kijki nordic walking i bezpłatny wstęp do rezerwatu przyrody połączone z noclegiem, pakiet ślubny dla nowożeńców i ich rodziców w ramach podziękowania za pomoc w przygotowaniu wesela, romantyczny pakiet na weekend we dwoje czy pakiet pobytowy połączony z odchudzaniem i odnową biologiczną – mówi Małgorzata Ordziniak z portalu Weekend-we-dwoje.pl. Im większa ilość promocji w okazyjnej niż zazwyczaj cenie, tym większa szansa na pozyskanie gości – przekonuje.

Promocja pakietów – jak, gdzie, kiedy?

Pakiety przygotowane, ceny konkurencyjne, oferta atrakcyjna – pozostaje dotrzeć do interesującej grupy docelowej i odpowiednio wyeksponować to, co ma zachęcić potencjalnych gości do rezerwacji i wykupowania pobytów w obiekcie. Oczywiście najważniejsza w tym momencie pozostaje reklama i przemyślana strategia promocyjna. Każdy pakiet jest skierowany do innej grupy ludzi, dlatego warto skorzystać z takich kanałów komunikacyjnych, które dotrą właśnie do nich. Nieocenioną pomoc gwarantuje Internet i liczne portale branżowe, turystyczne, lokalne i tematyczne, które w kompleksowy sposób prezentują ofertę pakietów obiektów hotelowych, jak np.: Karpacz.net, Weekend-we-dwoje.pl, Bal-sylwestrowy.pl, Rewal.net.pl, Sale-konferencyjne.pl czy Wypoczynek.net.pl. Oczywiście warto zaznaczyć, że pakiet promujący usługi SPA będzie reklamowany w innych miejscach i inny sposób niż grupowy nocleg z udostępnieniem sali konferencyjnej czy pakiet weekendowy ze śniadaniem.

Własna strona www i reklama w Internecie to najskuteczniejsze, a zarazem najtańsze sposoby dotarcia do konkretnych grup docelowych, które mogą skorzystać z pakietów obiektów hotelarskich. Nie wgłębiając się znacząco w specyfikę i strukturę sieci, każdy właściciel lub zarządzający pensjonatem, hotelem czy ośrodkiem wypoczynkowym z pewnością poznał już siłę Internetu. Bez wychodzenia z domu, bez zbędnych formalności, podpisywania wielostronicowych umów można szybko i tanio promować swoją bazę noclegową i oferowane w niej pakiety dla gości w wybranym przez siebie miejscu w Polsce. Jak to możliwe? Otóż wystarczy znaleźć serwis internetowy, który będzie wyświetlał nazwę naszej miejscowości turystycznej na pierwszych miejscach w wyszukiwarce i zgłosić się do jego wydawcy, który zaproponuje odpowiednią formę promocji.

– Od kilkunastu miesięcy zauważamy zwiększone zainteresowanie promocją ośrodków noclegowych i to nie tylko przed wysokim sezonem. Coraz częściej reklamodawcy chcą kompleksowej obsługi reklamowej przez cały rok. Wynika to z pewnością w faktu większej świadomości osób zarządzających obiektami hotelowymi, którzy największą pulę środków na reklamę przeznaczają na banery internetowe, bo to najtańsza i najskuteczniejsza zarazem forma promocji, docierająca do milionów internautów – mówi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory, świadczącej usługi dla hotelarzy. Jak pokazują liczne badania to właśnie poprzez Internet następuje pierwszy kontakt z klientem, dlatego także pakiety hotelowe najlepiej reklamować w sieci.

Aby rozreklamować konkretną ofertę specjalną hotelu, można skontaktować się z portalem branżowym, gdzie prezentowane i promowane są pakiety pobytowe poszczególnych hoteli, pensjonatów czy obiektów konferencyjnych – proponuje Ewa Adamska z portalu Karpacz.net. Zaletą takiej formy promocji jest fakt, że właśnie tego typu serwisy są miejscem, gdzie turyści z jednego końca Polski szukają ofert pobytowych i specjalnych pakietów oferowanych w drugim końcu kraju – dodaje.

Media tradycyjne i bezpośredni kontakt z klientem są równie ważne, ponieważ docierają do tych, którzy rzadko korzystają w Internetu. Prasa kobieca, life-stylowe magazyny czy dzienniki biznesowe także piszą o ciekawych promocjach, konferencyjnych pakietach dla inwestorów czy zabiegach SPA w atrakcyjnych cenach szczególnie przed popularnymi świętami i okresami zabaw, jak Andrzejki, Sylwester, Święta Wielkanocne czy długi weekend majowy. Informacje prasowe, teksty dla dziennikarzy, czy krótkie notki do mediów to także niezła forma promocji pakietów hotelowych, a nawiązanie współpracy z konkretnym magazynem i sponsorowanie kilku pakietów w ramach nagrody w konkursie to już niebagatelna forma reklamy, na którą również warto się skusić.

To był maj…

Weekend majowy już za branżą hotelarską, dlatego warto zastanowić się, co zaproponować gościom i jak ich zachęcić do skorzystania z obiektu w czasie majowych i czerwcowych weekendów oraz wolnych od pracy dni, póki nie pojawią się wakacyjni turyści Ci, którzy uważają, że poradzą sobie z ustaleniem strategii marketingowej, mogą to zlecić licznym agencjom reklamowym. Można także dokształcić się, a chwilę wolnego czasu, do rozpoczęcia wakacji, poświęcić na rozwój i skorzystać z bogatej oferty szkoleń dla branży hotelarskiej, które w ciekawy i przystępny sposób uczą jak poruszać się w Internecie, jak promować tam usługi hotelarskie, tworzyć oferty i pakiety specjalne. Oczywiście nie wolno zapominać o najważniejszym – klienci, czyli hotelowi goście mają własne, indywidualne wymagania i sprecyzowane oczekiwania. Tworząc pakiety dla nich, należy zwrócić uwagę, by były one i uniwersalne, i atrakcyjne dla naszych odbiorców. Ciekawa i dobrze skojarzona oferta pakietowa to dla hotelarza zysk, a dla gościa – ciekawa organizacja pobytu.

 

Joanna Babiś

NetFactory.pl

 

Omnie NetFactory

NetFactory (www.netfactory.pl) to firma z dziedziny nowych technologii informatycznych, która zajmuje się doradztwem w zakresie wykorzystywania Internetu jako źródła pozyskiwania nowych klientów, tworzeniem stron WWW, skutecznym pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, kompleksowym kreowaniem wizerunku firmy oraz prowadzeniem ponad 90 regionalnych serwisów turystycznych m.in.: www.karpacz.net , www.rewal.net.pl , www.sale-konferencyjne.pl, www.noclegi.net.pl, www.szklarska-poreba.pl , www.weekend-we-dwoje.pl i in. NetFactory, działając na rynku prawie 10 lat, współpracuje z ponad 1000 firm i instytucji z całego kraju oraz z zagranicy. Wychodząc naprzeciw zróżnicowanym oczekiwaniom naszych Klientów nie ograniczamy się tylko do tworzenia portali, stron internetowych czy pozycjonowania i promowania, lecz świadczymy również usługi szeroko rozumianego marketingu internetowego. Trzon zespołu firmy stanowią długoletni pracownicy, posiadający bogate doświadczenie rynkowe oraz najwyższej klasy specjaliści sukcesywni doszkalający się, by móc nadążyć za nowymi trendami marketingu internetowego.

Jeden komentarz

  1. qes
    9 maja, 2012 14:42

    Pakiety pobytowe to bardzo dobry pomysł na zwiększenie ruchu w hotelu. Zawsze w zimie organizuję pakiety dla dzieci i dorosłych, pakiet z łowieniem ryb itd mimo że mój pensjonat jest nad morzem i na brak ruchu nie narzekam.