Kupujący dzwoni tylko raz

Kupujący dzwoni tylko raz
Możliwość komentowania Kupujący dzwoni tylko raz została wyłączona, 21/08/2014, przez␣, w␣Headline, mieszkania, mieszkaniowe, nieruchomości

Nawet o 20-30% większe szanse na znalezienie nabywcy na mieszkanie ma właściciel, który nie tylko odbiera telefon, ale kontaktuje się z potencjalnymi kupującymi także przez e-maile i sms-y – wynika z badania przeprowadzonego przez Lion’s Bank. Warto też oddzwaniać. Większość nabywców dzwoni bowiem w sprawie danej oferty tylko raz.

Przygotowanie mieszkania i sporządzenie atrakcyjnej oferty jego sprzedaży to nie wszystko, o co powinien zadbać właściciel mieszkania, który chciałby lokal sprzedać szybciej i za lepszą cenę niż konkurencja (więcej pisaliśmy o tym 6 sierpnia br. w materiale pod tytułem: „Zaangażowanie pozwala szybciej sprzedać mieszkanie”). Niezwykle ważne jest też to, aby ze sprzedającym można było się łatwo skontaktować. Im bowiem więcej dróg dotarcia do oferenta, tym większe szanse na szybką sprzedaż.

Co czwarty klient wysyła smsa lub maila

Widać to wyraźnie na przykładzie badania przeprowadzonego przez Lion’s Bank. Co prawda głównym sposobem kontaktu z właścicielem jest telefon (76,1% kontaktów), ale niemal co czwarty potencjalny nabywca wykorzystuje alternatywne drogi kontaktu. W tej kategorii popularne są smsy z prośbą o ustalenie dogodnego terminu wizyty. Niemal co dziesiąty potencjalny nabywca kontaktuje się także z właścicielem drogą mailową.

Wykres 1

Poszukujemy nieruchomości w godzinach pracy?

Co by się więc stało, gdyby właściciel nie odpowiadał na smsy lub maile? Z dużym prawdopodobieństwem zmniejszyłby w ten sposób szanse na znalezienie nabywcy nawet o jedną czwartą. Drogą telefoniczną kontaktowało się bowiem 226 osób (łącznie na 6 ofert), alternatywnych rozwiązań próbowało zaś 71. Dane te potwierdzają badania prowadzone na zachodnioeuropejskich rynkach. Według portalu Upad popularność e-maili w kontaktach pomiędzy stronami z roku na rok rośnie. Przyczyną może być fakt, że aż dwóch na trzech osób szuka mieszkania czy domu w godzinach pracy. W ofercie warto w związku z tym zapisać nie tylko swój numer telefonu, ale także adres mailowy.

Wykres 2

Warto oddzwaniać do klientów

Aby jak najszybciej znaleźć nabywcę, właściciel musi również wykazać się inicjatywą i sięgnąć po telefon. Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że większość klientów dzwoni w sprawie danej oferty tylko raz. Spośród ponad 120 unikalnych kontaktów jedną próbę podęło aż 73 osób, a zatem prawie 60%. Gdyby doliczyć do tego osoby wysyłające smsy i e-maile, okazuje się, że brak reakcji ze strony właściciela równałby się utracie prawie 3/4 potencjalnych nabywców. Na wszelkie próby kontaktu warto więc reagować, bo może to znacznie ułatwić sprzedaż nieruchomości.

Wykres 3

Omnie Bartosz Turek

Avatar
Kierownik działu analiz Lion’s Bank. Ukończył studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Analityk rynku nieruchomości w Lion's House Sp. z o.o. i w Idea Bank SA oddział Lion’s Bank w Warszawie. Specjalizuje się w tematyce prawnej i administracyjnej dotyczącej rynku mieszkaniowego, posiada bogatą wiedzę na temat czynników determinujących wartość nieruchomości.