Konferencja „Marketing internetowy w branży hotelarskiej” już za nami
Okazuje się, że portale społecznościowe to nie tylko forma komunikacji pomiędzy znajomymi czy przyjaciółmi, ale także doskonałe narzędzie do pozyskania nowych klientów dla hotelarzy. Przekonywali o tym organizatorzy konferencji „Marketing internetowy w branży hotelarskiej”, która odbyła się w Pensjonacie Karkonoski w Karpaczu 31 maja 2012 r.
Konferencja to pierwsze tego typu spotkanie w regionie dla hotelarzy, managerów i kadry zarządzającej obiektami hotelowymi. Jego organizatorem była firma NetFactory, zajmująca się m. in. doradztwem w zakresie wykorzystywania Internetu jako źródła pozyskiwania nowych klientów czy kreowaniem wizerunku firmy.
– Hotelarz nie jest w stanie sam zapoznać się ze wszystkimi możliwościami, które niesie ze sobą Internet, dlatego zorganizowaliśmy tę konferencję, aby pomóc i w fachowy sposób pokazać, jak dostosować swoją ofertę do zmieniającej się technologii – mówi Michał Piaścik, właściciel firmy NetFactory.
Jak powinna wyglądać funkcjonalna i użyteczna strona internetowa obiektu hotelowego, marketing online w hotelarstwie oraz social media w branży hotelarskiej – w ramach tych trzech bloków tematycznych specjaliści z zakresu nowych technologii informatycznych przybliżyli uczestnikom konferencji wartość, jaką dla współczesnego hotelarza niesie ze sobą Internet.
– Ze swoich własnych doświadczeń wiem, że tradycyjne formy dotarcia do klientów, np. w formie papierowej, nie są już takie skuteczne. Internet daje mnóstwo możliwości, trzeba tylko umieć je wykorzystać – mówi jedna z uczestniczek konferencji, Barbara Jaskólska, właścicielka Hotelu Artus w Karpaczu.
Uczestnicy spotkania dowiedzieli się jaką rolę w nowoczesnym marketingu branży hotelarskiej odgrywają popularne portale społecznościowe, jakie znaczenie ma możliwość panoramicznego, wirtualnego odwiedzenia obiektu czy jaką wartość – w porównaniu do tradycyjnych form – niesie ze sobą reklama w Internecie czy możliwość szybkiego kontaktu.
– To ogromnie ważne, aby hotelarz – poprzez zamieszczane na swojej stronie internetowej formularze kontaktowe – szybko reagował na wiadomości od klientów. Bez tego nie mam mowy o sprawnej komunikacji – tłumaczy Marek Brodowski z firmy NetFactory.
Na koniec szkolenia każdy uczestnik otrzymał imienny certyfikat potwierdzający udział w konferencji.