Jakie lokale usługowe są wybierane najchętniej?

Jakie lokale usługowe są wybierane najchętniej?
Możliwość komentowania Jakie lokale usługowe są wybierane najchętniej? została wyłączona, 03/11/2021, przez␣, w␣Headline, Uncategorized

Bez wątpienia sektor detaliczny – wraz z hotelarstwem – był jednym z najbardziej dotkniętych epidemią COIVD-19. Pandemia stała się katalizatorem innowacji           w branży. Wybór odpowiedniego lokalu to poważna decyzja dla wielu firm. Właściwa lokalizacja może mieć kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia klientów, podczas gdy sama siedziba może znacząco wpłynąć na produktywność pracowników. 

Nacisk na zdrowie i bezpieczeństwo

Według październikowego raportu JLL polski rynek detaliczny wciąż boryka się ze skutkami COVID-19. Jednak prognozy tego sektora wydają się korzystne na tle reszty Europy. Według Oxford Economics, PKB w Polsce w latach 2021-2025 będzie rosło średnio o 3,5% rocznie (znacznie więcej niż w całej UE [2,8%]). 

Zachowanie równowagi między doświadczeniem w sklepie a zagwarantowaniem bezpieczeństwa najemcom i klientom będzie prawdopodobnie przyczyną pojawienia się nowych technologicznych pomysłów w sektorze detalicznym. Kupujący nadal cenią wygodę, ale do swojej listy wymagań dopisują co najmniej jedno nowe: bezpieczeństwo. – Aby czuć się komfortowo, konsumenci potrzebują nie tylko szybkiej obsługi, ale też większej przestrzeni zapewniającej dystans społeczny, dobrej wentylacji. Nic dziwnego zatem, że przedsiębiorcy, którzy wynajmują albo kupują lokal, zwracają dużą uwagę na takie czynniki jak metraż czy system wentylacji. Choć faktycznie pandemia jeszcze bardziej podkreśliła nam, jak ważne są te czynniki, to już wcześniej zdawaliśmy sobie sprawę z ich wagi – zwłaszcza w kontekście zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków – mówi Jakub Orski, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Lokalizacja zaspokajająca potrzeby klienta

Coraz większa liczba konsumentów interesuje się miejscami o mieszanym przeznaczeniu (mixed-use), w których cele handlowe są zintegrowane z dzielnicami mieszkalnymi. Wiele osób preferuje inwestycje tego typu. Lokale usługowe znajdują się w odległości zaledwie kilku minut spacerem od miejsca zamieszkania przez co ludzie zyskują więcej cennego czasu. Przykładem jest Pixel House we Wrocławiu, który dzięki takiemu rozwiązaniu przyczynia się do ciągłej aktywności mieszkańców – nie tylko w ciągu dnia, ale także wieczorami. 

Dostęp do komunikacji miejskiej sprawia, że są to atrakcyjne miejsca dla pracowników – mogą oni z łatwością dojechać z każdego miejsca w mieście bezpośrednio do pracy. Gdy biuro usytuowane jest w dobrze skomunikowanym miejscu, ułatwieniem stają się również spotkania z klientami. Prościej również o klientów przypadkowych – jeśli lokal posiada wejście od strony ulicy.

Przedsiębiorcy coraz bardziej rozumieją, że lokalizacja również ma znaczenie wizerunkowe, dlatego adres przy jednej z głównych ulic dużego miasta może ten wizerunek budować – komentuje Jakub Orski, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Odnoszący sukcesy przedsiębiorcy szukają nowych możliwości rozwoju, inwestując        w znaczące ulepszenia, które dodają element doświadczalny do zakupów w lokalach usługowych. Ta strategia jest skierowana przede wszystkim do Millenialsów, ale przynosi korzyści wszystkim grupom odbiorców. Mogą one nie tylko wpłynąć na wzrost sprzedaży, ale przyczynić się do pozytywnego odbioru marki.

Omnie Katarzyna Maciak