Jak projektować mieszkania w internecie?

Jak projektować mieszkania w internecie?
1 comment, 25/02/2012, przez␣, w␣porady

Aktualnie najszybciej rozwijają się firmy z sektora e-commerce. Konkurencja jest olbrzymia i
wymusza wprowadzanie innowacji. Każdy portal, który chce zaistnieć na rynku i przetrwać musi się
wyróżniać podejściem nie tylko procesowym ale także innowacjami produktowymi, organizacyjnymi
i marketingowymi. Firmy szukają niestandardowych pomysłów, które wymuszają obniżanie kosztów
operacyjnych, zmiany podejścia do relacji z biznesie oraz nowoczesne zarządzanie sytuacyjne.
DekorProjekt.pl oparł budowę swojego produktu na próbie pogodzenia ważnych i niezaspokojonych
dotąd potrzeb klientów i projektantów wnętrz, budując spójny model biznesowy.

Innowacja produktowa

W tradycyjnym podejściu do projektowania zaczyna się od wizji, którą projektant przenosi na
konkretne wnętrze. Czasem inspiracją jest jakiś wzór, zdjęcie z istniejącego już projektu, na bazie
którego tworzy się nowy, inny projekt. Efekt takiej pracy zależy od wielu czynników, jak: dobre
poznanie oczekiwań klienta, umiejętne przeprowadzenie wywiadu, etc. Bywa więc, że po 3
miesiącach wspólnej pracy nad projektem i dużego nakładu czasu – efekt nie jest zadowalający dla
klienta. DekorProjekt.pl odwraca ten model – my efekt końcowy dajemy już na początku, bo klient
kupuje konkretne rozwiązania. Klienci od razu widzą efekt końcowy, projektu, na który się decydują.
Projektantom natomiast dajemy organizacje sprzedaży oraz możliwość prawdziwego realizowania
się w pracy twórczej. Każdy projektant może przygotować aranżację zgodną ze swoją estetyką i
wyobraźnią, a my szukamy dla niego klienta, który taki właśnie projekt zechce kupić i zrealizować
w swoich wnętrzach. Myślę, że może to spowodować rewolucję na rynku projektowania wnętrz na
miarę MP3 w muzyce. Być może ten nowy model sprawdzi się na tyle, że zarówno projektanci, jak i
klienci zaczną traktować go jako główny kanał sprzedaży projektów.

Innowacja organizacyjna

Aby zwiększyć szanse serwisu DekorProjekt.pl, jako stat-up’a postanowiłam przy niewielkim budżecie
zorganizować profesjonalny zespół. Kluczowym było zatrudnienie specjalistów z różnych branż –
informatyka, promocja, sprzedaż, etc. Było to możliwe angażując potrzebne osoby w odpowiednim
zakresie ich czasu pracy, więc zlecając im pracę. Dzięki temu firma nie ponosi kosztów organizacji
dużego biura, sprzętu oraz utrzymania etatów.

Innowacja marketingowa

Zdecydowaliśmy się zorganizować platformę komunikacji z klientami na portalu społecznościowym
Facebook. Dzięki takiej strategii chcemy zaangażować społeczność w budowanie jakości firmy.
Użytkownikom internetu, którzy żywo interesują się tematyką projektowania wnętrz, udostępniamy
łatwy dostęp do informacji na temat naszej oferty. Informacji na bieżąco uaktualnianych i widocznych
w miejscu, gdzie internauta już jest.

Tagi:␣
frontphotoSlider

Omnie Anna Sadowska

Prezes firmy DekorProjekt Sp. z o. o. Lubi wyzwania. Ukończyła studia z chemii biologicznej, studium doktoranckie z Chemii Kwantowej. Pracowała naukowo między innymi w centrum superkomputerowym w Barcelonie i na Uniwersytecie Karola w Pradze. Ten etap życia sprawił, że mało jest dla niej rzeczy niemożliwych. Potrafiła spakować się na pół roku do jednej walizki, więc wie, jak upchnąć do kawalerki wszystko, co potrzebne i sprawić, żeby była funkcjonalna i estetyczna. Od nauki do biznesu przeszła właśnie dzięki swojej pasji – projektowaniu wnętrz. Od dziecka słyszała, że powinna zostać architektem i okazało się, że przeznaczenia nie da się oszukać. Geny taty, który zajmował się meblarstwem artystycznym dały o sobie znać. Firma DekorProjekt jest jej odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy planują wykończyć i urządzić swoje mieszkanie. Anna przykłada największą wagę do ergonomii z dużym naciskiem na funkcjonalne meble. Tego samego wymaga od swoich pracowników. Innowacyjne pomysły firmy spotykają się z aprobatą branży wyposażenia wnętrz oraz znanych na polskim rynku firm deweloperskich. Anna Sadowska ma na swoim koncie wiele publikacji zarówno w tematyce urządzania wnętrz, naukowych jak i biznesowych. Jej firma posiada szereg ofert, dla różnych odbiorców (dekorprojekt.pl, urzadzamypodklucz.pl). Podejmuje się również projektów lokali pokazowych, usługowych i powierzchni biurowych. Jednym z klientów firmy jest Michelin Polska.

Jeden komentarz

  1. 5 marca, 2012 20:51

    Dobrzy projektanci są rozchwytywani jak woda.