Czy stronom internetowym biur nieruchomości potrzebna jest rewolucja?

Czy stronom internetowym biur nieruchomości potrzebna jest rewolucja?
Możliwość komentowania Czy stronom internetowym biur nieruchomości potrzebna jest rewolucja? została wyłączona, 01/06/2015, przez␣, w␣Headline, nieruchomości, porady, raporty

Sieć internetowa – dobrodziejstwo obecnych czasów, przenika nasze życie niemal w każdym momencie Pojawienie się wielu nowych rodzajów urządzeń przenośnych takich jak tablet, telefon, smartfon czy też e-czytniki, sprawia, że korzystanie z sieci internetowej stało się powszechne w autobusie, samochodzie, poczekalni, a nawet w toalecie. Tym samym pojawia się konieczność dostosowania stron www do takich urządzeń, czyli zapewnienie ich responsywności.

Technika powstawania stron responsywnych polega na tworzeniu kilku wersji strony dostosowanych do różnych rozdzielczości. Podczas wczytywania strony lub zmiany jej rozdzielczości strona responsywna sprawdza aktualną rozdzielczość i dostosowuje się do niej poprzez wczytywanie odpowiednich wersji grafik oraz innych elementów.

Nowe algorytmy Google na plus dla stron RWD
Od 21 kwietnia 2015 Google wprowadził zmiany w algorytmie mobilnej wersji wyszukiwarki. Firmy, które nie mają stron dostosowanych do urządzeń mobilnych, w praktyce znikną z wyników wyszukiwania na tych urządzeniach. Nagrodzone zostaną te, które strony mobilne mają. Kalkulacja jest prosta. Każda licząca się firma powinna mieć stronę z wersją mobilną, inaczej może być niewidoczna w wynikach wyszukiwania. Obecnie aż 93 proc. stron internetowych małych i średnich firm nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym. Okazuje się natomiast, że na 2937 stron internetowych zaledwie 3 ma dedykowaną stronę mobilną, a 204 stronę responsywną (RWD).

Wdrażanie stron responsywnych w praktyce
Strony RWD są nie lada wyzwaniem dla małych i średnich firm. Potrzebny jest zdolny programista lub nawet zespół osób, które wiedzą jak przygotować bezbłędny i profesjonalny kod i dostosować go wymogów określonego rodzaju działalności. Najprostszym rozwiązaniem jest zlecenie stworzenia strony firmie zewnętrznej. Jednak przygotowanie strony dla specyficznego rodzaju działalności to projekt zarówno czasochłonny jak i kosztowny.

Średni koszt stworzenia strony internetowej w RWD waha się od kilku do nawet kilkunastu tysięcy. Cena uzależniona jest od dodatkowych funkcjonalności i indywidualnych wymagań klienta. Innym rozwiązaniem jest współpraca z firmami wyspecjalizowanymi w danej branży. Specjalistyczne strony RWD dla biur nieruchomości oferują oprogramowania oraz serwisy internetowe. Szybko.pl dysponując ogromnym doświadczeniem w prowadzeniu jednej z największych witryn z ofertami nieruchomości, przygotowała wysoko wyspecjalizowany system do tworzenia nowoczesnych, niepowtarzalnych i profesjonalnych witryn dla biur nieruchomości.

Rewolucyjne strony od Szybko.pl
Strona projektowana i wykonywana przez Szybko.pl dla biura nieruchomości to nie tylko witryna, ale przede wszystkim narzędzie pracy. W początkowej fazie kluczowe jest zaprojektowanie i wykonanie projektu zgodnie z oczekiwaniami Klienta i najlepszymi praktykami. Co najważniejsze jest to tylko początek projektu, ponieważ strona może być w prosty sposób modyfikowana i rozwijana. Szybko.pl dzięki dużej skali swojej działalności oferuje bardzo atrakcyjną ofertę cenową. Sprawdź

Konieczność?
Strona responsywna nie jest oczywiście koniecznością. Należy jednak wziąć pod uwagę, iż w obecnych czasach niemal każda osoba posiada mobilny dostęp do internetu, a ruch przenosi się z urządzeń stacjonarnych na przenośne. Dzięki stronom responsywnym trafimy do wszystkich klientów. Sprzedaż urządzeń mobilnych przekracza obecnie, liczbę sprzedawanych komputerów stacjonarnych – czy to nie jest już wystarczający argument?

Omnie Marta Kosińska

Zajmuję się analizowaniem wtórnego rynku nieruchomości. Pracę rozpoczęłam w agencjach Public Relations i reklamowych. W 2005 roku brałam udział w tworzeniu i wdrażaniu pierwszego serwisu spółki Szybko.pl - www.szybko.pl, a następnie kolejnych portali wprowadzanych na rynek przez Szybko.pl. Od grudnia 2005 przygotowuję analizy rynku nieruchomości, publikowane cyklicznie jako Raport Szybko.pl, Metrohouse i Expandera.