Czas na deweloperskie promocje
Skończył się program Rodzina na Swoim, trudno o kredyty na zakup mieszkań, a ludzie bojąc się kryzysu i czekając na dalszy spadek cen, odkładają decyzje o kupnie nieruchomości. Firmy, które budują mieszkania, robią wszystko, żeby sprzedawać ich jak najwięcej. Rusza fala promocji. Analitycy spodziewają się, że w wielu przypadkach, m.in. z powodu promocji i upustów, marże deweloperów będą się w tym roku pogarszać Mówi się o tym, że będzie to jedna z przyczyn spadku marży na poziomie wyniku brutto, np. w Ronsonie o 3 pkt proc., do 24 proc., oraz w Robygu o 2 pkt proc., do 22 proc. To jednak nadal atrakcyjne marże, a według specjalistów polityka promocyjna nie zagraża na razie branży.Większość deweloperów, przygotowując plany budżetowe i sprzedaży na kolejny rok, z góry uwzględnia takie promocje i środki na ich realizację.
Źródło:
https://www.dziennik.pl/